
Polska zdecydowanie przoduje w ilości samochodów osobowych na pojedynczego mieszkańca. Najbardziej jest to widoczne w dużych miastach, gdy wszyscy próbują dotrzeć do pracy na tę samą godzinę. Olbrzymie korki utrudniają dotarcie na czas, kierowcy w samochodach pieklą się i złorzeczą. Wcale nie lepiej przedstawia się sprawa komunikacji publicznej. A najprościej przesiąść się po prostu na rower.
Spis treści
Parkingi dla rowerów czyli wiaty rowerowe
Coraz więcej ludzi przesiada się na rowery widząc w nich nie tylko możliwość szybszego przemieszczania się pomiędzy stojącymi w korku samochodami, ale również korzystny aspekt zdrowotny. Zachęcają do tego również coraz liczniej powstające ścieżki rowerowe oraz wiaty dla rowerów, gdzie można bezpiecznie pozostawić swój jednoślad bez obawy, że zaszkodzą mu kiepskie warunki atmosferyczne. Powstaje
ich coraz więcej, szczególnie w dużych miastach, w tym głównie przy parkingach samochodowych, szkołach, galeriach handlowych, zakładach przemysłowych, dużych biurowcach, czyli wszędzie tam, gdzie znajdują się ludzie, którzy korzystają z tego środka transportu. Wiaty rowerowe producenta to przede wszystkim duży wybór rozmiarów.
Najpopularniejsze rodzaje wiat rowerowych
Wiaty rowerowe producent oferuje w kilku rozmiarach oraz rodzajach. Jeśli chodzi o rozmiary, to uzależnione są one od ilości stojaków na rowery, które mają się tam zmieścić. A na to wpływ ma również wolna przestrzeń do zagospodarowania. Mogą być na przykład przeznaczone na 5,10, a nawet 20 rowerów.
Wiaty rowerowe producent rozróżnia również na takie ze ścianami niezabudowanymi oraz zabudowane. Najprostsza konstrukcja posiada tylko dach, który wykonany jest z poliwęglanu komorowego grubości 8 mm. Jest to tworzywo sztuczne, które jest niezwykle odporne na zmienne warunki pogodowe oraz promieniowanie słoneczne. Na życzenie klienta wiata rowerowa może posiadać ściany boczne z poliwęglanu lub drewna. Te drewniane odznaczają się oryginalną estetyką i inwestorzy stawiają je przede wszystkim w reprezentacyjnych miejscach każdego miasta. Tego typu zadaszone parkingi dla rowerów są skuteczną ochroną przed deszczem, śniegiem i marznącymi opadami.
Z czego powstaje konstrukcja wiaty?
Wiaty rowerowe producent wytwarza z ocynkowanego ogniowo profilu stalowego o przekroju 50×50 mm lub 60×60 mm. Na życzenie klienta konstrukcja może być również wykonana z aluminium lub stali nierdzewnej. Wszystkie wykończone są listwami aluminiowymi,
co szczególnie wpływa na ich estetykę. Konstrukcja może również być pomalowana na inny kolor.
Wiaty rowerowe producent montuje poprzez przykręcenie do podłoża lub metodą wbetonowania – czyli osadzenia w bloczkach betonowych. Cena montażu obliczana jest indywidualnie dla każdego klienta.
Nie da się ukryć, że wiaty rowerowe to coraz częściej powstające parkingi w miastach. Przydatne są zarówno na rowery miejskie jak
i prywatne. Właściciele dużych zakładów przemysłowych zakładają je dla swoich pracowników, urzędy miejskie dla swoich mieszkańców, a szkoły dla uczniów.